Negatívne recenzie pacientov: Môžu byť na niečo dobré?

Ak chcete, aby vyše pozitívne recenzie vyzerali hodnoverne, musíte mať aj negatívne recenzie. Pacienti dôverujú recenziám viac, ak sú niektoré z nich úplne alebo čiastočne negatívne. Najlepšie výsledky dosiahnete, ak budete spätnú odozvu požadovať od všetkých pacientov – občasná negatívna recenzia sa stratí v záplave pozitívnych recenzií.

Pacienti sú dostatočne inteligentní na to, aby rozpoznali falošné recenzie, ktoré si niektoré kliniky alebo lekári píšu sami. Pacienti si – či už vedome alebo nevedome – v recenziách vyberajú určité informácie. V New York Times bol nedávno publikovaný článok o tom, ako používatelia rozpoznávajú falošné recenzie. Každého, kto si myslí, že používatelia naletia falošným recenziám, nakoniec čaká sklamanie. Hlavným cieľom recenzií je umožniť ich autorom – spokojným pacientom – komunikovať s potenciálnymi pacientmi.
Pacienti sa v konečnom dôsledku rozhodujú podľa skúseností, recenzií či odporúčaní, ktoré nájdu na internete a ktorým sa, či už vedome alebo nevedome, rozhodnú veriť. Ďalšie informácie nájdete v článku: Blemish Effect: The positive effect of negative information (Efekt nedostatkov: Pozitívny účinok negatívnych informácií).

Záver:

Väčšina vašich pacientov je spokojná s vašimi službami. Každého pacienta, ktorého budete v budúcnosti operovať, by ste mali požiadať o recenziu. Príležitostné negatívne recenzie na vás nebudú mať veľký vplyv. Ak máte dostatok pozitívnych recenzií, mierne negatívne recenzie alebo recenzie týkajúce sa určitej stránky operácie vyvážia celkový výsledok.

Dobrým príkladom tohto princípu je referencia od jedného z pacientov doktora Zárubu.

Publikované: 19.02.2015